Razumijevanje stvarnosti u svijetlu časnoga Kur'ana

kuranTrenutno je muslimanski ummet suocen sa jednim od najvecih izazova i iskusenja u svojoj historiji. Danasnja dogadjanja, spletke i zavjere nikoga ne ostavljaju ravnodusnim. Zastrasujuce su podvale i zamke koje se postavljaju muslimanima. Moralna kataklizma modernog covjeka poprima zastrasujuce razmjere. Da bi se spasilo, covjecanstvo bi se moralo vratiti vjeri, tj. Allahovoj rijeci i zakonu. Taj zakljucak nikad nije bio ocitiji i jasniji. Zato je sve veci broj onih koji tako razmijevaju stvarnost u kojoj zivimo. Zato je sve veci broj povrataka vjeri. Neki dogadjaji koji su se desili u svijetu, unijeli su  islam gotovo u svaku kucu na dunjaluku. Uglavnom, islam zaokuplja sve vecu paznju. Onih koji ga vole, a isto tako onih koji ga mrze.

Medjutim, zacudjuje i zabrinjava nemarnost muslimana spram svega onoga sto im se danas dogadja. Zacudjuje njihov pesimizam i beznadje. Njihova letargija i uspavanost. Strah i pasivnost. Kao da vise ne postoji izlaz. Takav odnost dovodi u pitanje snagu imana i pouzdanje u Allaha. A nema sile ni moci osim u Jednog i Jedinog Allaha! “Ne smatraj da Allah ne prati ono sto rade zalimi. On ih ostavlja samo do odredjenog roka”!

Kada čovjeka pogode iskusenja i nevolje, a one dolaze samo od njega samog, onda on dize pogled i pokrece misao, trazeci izlaz iIi rjesenje. Mnogi ljudi izbezumljeno tumaraju, bez ikakva cilja i orjentacije. Pravi vjernik, koji zna da je sve u Allahovoj ruci, koji zna da Allah upravlja svim stvarima, uzima Allahov Kitab i u njemu traži izlaz. On cita Allahova historijska kazivanja, uzima pouku i uz Allahovu pomoć iznalazi rješenje. A u Kur’anu je mnogo primjera, u kojima Allah nudi rješenja ili makar na njih ukazuje išaretom, za različita stanja u koja covjek zapadne.

Allah, s.v.t, kaze:”I Mi nadahnusmo Musaovu majku:”Doji ga, a kad se uplasis za njegov zivot, ti ga baci u rijeku, ne strahuj i ne tuguj, Mi cemo ti ga zasigurno vratiti I poslanikom ga uciniti”! (el-Qasas, 7). U ovom ajetu nalazimo nekoliko temeljnih principa za razumijevanje stvarnosti i za formiranje pogleda u buducnost.

Allahovo obećanje je istina! Jedan od tih principa i pravila  je samo Allahovo obecanje. Kada Allah nesto obeca, vjernik zna da ce to tako biti, jer Allah ne krši svoja obecanja, Njegova vojska je nepobjediva i Njegova rijec se ne mijenja. “Obecanje je Allahovo, a Allah ce svoje obecanje sigurno ispuniti, ali vecina ljudi ne zna”! (ar-Rum, 6). Razmislimo o kraju ovog ajeta:“… ali vecina ljudi ne zna”! “Nemoj ni pomisljati da Allah nece ispuniti svoje obecanje (koje je dao) svojim poslanicima. Allah je uistinu silan i strog”. (Ibrahim, 47).

A cije su rijeci iskrenije od Allahovih”?! (en-Nisa, 87). “A ciji je govor od Allahovog istinitiji”!? (en-Nisa, 122). Zato je Nuh, a.s, rekao:”… a Tvoje je obecanje istina”! (Hud, 45).

Kada, na primjer, Allah kaze : »Kafiri zaista neprestano ulazu svoje imetke da bi odvracali od Allahova puta. Oni ce ta sredstva zasigurno potrositi, zatim ce se razocarati i na kraju ce biti pobjedjeni, potom u džehennemu proživljeni”. (el-Enfal, 36), to znaci da ce ono sto kafiri uloze u ratu protiv islama i muslimana biti njihovo razocarenje i da ce na kraju biti porazeni.

Kada Allah kaze:”Allah je obecao da ce one medju vama koji budu vjerovali i dobra djela cinili, sigurno namjesnicima na Zemlji uciniti, kao sto je namjesnicima ucinio one prije njih, i da ce im zasigurno njihovu vjeru ucvrstiti, onu koju im On zeli, i da ce im sigurno strah sigurnoscu zamijeniti, oni ce samo Meni ibadet ciniti i nece druge Meni ravnim smatrati”! (an-Nur, 55), kada to Allah kaze, onda ce to zasigurno tako biti.

Kada Allah kaze:”Tako vam je to. Allah zaista slabi lukavstva kafira”! (el-Enfal, 18), onda ce Allah zaista oslabiti lukavstva i zavjere kafira.

Kada Allah kaze:”Zaista sa teskocom ide i olaksanje, zaista sa teskocom ide i olaksanje”! (el-Insirah, 6), teskoća dakle, mora nestati, a doći olakšanje.

Kad Allah kaze:”Mi cemo sigurno pomoci nase poslanike i vjernike u zivotu na ovom svijetu i na dan kad se uspostave svjedoci”. (Gafir, 51), to znaci da ce zaista tako biti. Da ce poslanici i vjernici pobjediti i na ovom svijetu i na dan kad se postave svjedoci. “To je Allahovo obecanje, a Allah nece prekrsiti svoje obecanje”! (ar-Rum, 6)

Kada je Poslanik, s.a.v.s, morao napustiti Mekku i bio na putu za Medinu, tada je Allah objavio ajet u kome je doslo Njegovo obecanje:”Onaj koji ti objavljuje Kur’an, sigurno ce te vratiti tamo odakle si protjeran”! (al-Kasas, 85). Ovo obecanje se  ispunilo, iako nakon dužeg cekanja. Tako je poslije osam godina Allah, kako je obecao, vratio Poslanika, s.a.v.s, u Mekku, odakle je bio protjeran. Tada je oslobodio Mekku i u nju usao kao pobjednik.

U 8. ajetu sure al-Kasas Allah kaze majki Musa, a.s:” :”Doji ga, a kad se uplasis za njegov zivot, ti ga baci u rijeku, ne strahuj i ne tuguj, Mi cemo ti ga zasigurno vratiti I poslanikom ga uciniti”! Musa se kasnije zaista vraca svojoj majki. Ito ga vracaju licno njegovi neprijatelji, na njeno zadovoljstvo i radost. Zato Allah, poslije objasnjenja svih dogadjanja, istice ovo pravilo, pa kaze:”I vratismo ga majci njegovoj da se raduje i da ne tuguje i da se uvjeri da je Allahovo obecanje istinito, ali vecina njih ne zna”! (el-Kasas, 13).

Dakle, kada vjernik posmatra dogadjaje, on mora imaati pouzdanje u Allahovo obecanje. Nije zbunjen, izgubljen, ne sumnja i ne misli pesimisticki.

Naucimo to od Resula, s.a.v.s, kada je sprijecen posjetiti Kabu u godini el-Hudejbijje. Naime, Poslanik je u snu vidio kako ulazi u Mekku i tawafi oko Kabe, pa je to prenio ashabima u Medini. Kada su, u godini el-Hudejbijje, krenuli prema Mekki niko nije ni posumjao da ce se Poslanikovi snovi ostvariti te godine. Kada se dogodilo to sto se dogodilo, kad je sklopljen sporazum, da se ove godine vrate, a da dodju tek slijedece godine, neki su se ashabi razocarali, jer im je to tesko palo, tako da je cak Omer b. el-Khattab prisao Poslaniku, s.a.v.s, i upitao:”Zar nam nisi obecao da cemo doci do Kabe i ciniti tawaf oko nje”!? “Jesam- odgovori Poslanik i dodade:”Jesam li ti obecao da ce to biti ove godine”? “Ne, – rece Omer. Na to mu Poslanik rece:”Ti ces sigurno posjetiti Kabu i cinices tawaf oko nje”! Zato je Allah i rekao:”Allah ce obistiniti san poslanika svoga, da cete sigurno,  Allahovom voljom, bezbjedno ući u Časni hram”! (el-Feth, 27).

Nekad se na Allahovo obećanje žeka duže. Obecanje “zakasni” zbog neke mudrosti, jer Allah nekad zeli da ispita vjernike, kao sto kaze:”Allah nece vjernike sa licemjerima izmjesane ostaviti, vec ce lose od dobrih odvojiti. Allah vama nece otkriti on sto je skriveno…”. (Alu Imran, 179).

Zanimljivo je da se nekad sigurnost nalazi upravo tamo odakle vrijeba opasnost. Da olaksanje nastaje bas iz najvece nevolje!

Allahovo je pravilo i lekcija za razumijevanje stvarnosti i pogled u buducnost da se sigurnost krije bas tamo gdje je otvorena i jasna opasnost, da olaksanje izvire bas iz nevolje, da je oslobodjenje bas u bezizlazu i da nur sabaha nastaje bas iz tame zore. Dakle, da odredjene stvari i pojmovi nastaju upravo iz svojih suprotnosti.

Ovo se jasno vidi u Allahovim rijecima:”… a kad se uplasis za njegov zivot, ti ga baci u rijeku, ne strahuj i ne tuguj”! Subhanallah ! Baciti dojence u valove rijeke. Zar to nije otvorena opasnost za to dijete?! Medjutim, Allah hoce da nas nauci da je spas u onome sto nam Allah naredjuje i kud nas usmjerava. Kada Allah Musaovoj majki naredjuje da ga baci u valove rijeke, to znaci da On preuzima brigu o njemu, da ga sacuva i spasi od Faraona. Otuda je propao onaj ko sebi umislja spas i sigurnost u onome sa cim Allah nije zadovoljan i sto zabranjuje i ko misli da ce propasti ako se bude drzao Allahovoga naredjenja. Zasto, ako se zna da je Allah obavjesten o svim tajnama, da je On najmudriji i da zna sve?!

Kad je Poslanik, s.a.v.s, na dan el-Hudejbijje, sprijecen da posjeti Kabu, kad je potpisan sporazum sa musricima, kad se to odrazilo vrlo mucno na njegove ashabe, kad su musrici postavljali vrlo teske uvjete, na putu ka Medini Allah objavljuje slijedece ajete:”Mi cemo ti dati sigurnu pobjedu”! (el-Feth, 1). Ovo je objavljeno kao lekcija Ummetu da  oslobodjenje dolazi otuda gdje se naizgled krije najveca navolja.

U suri el-Ahzab, Allah nam kazuje o iskrenim vjernicima, pa kaze:”A kad su vjernici saveznike ugledali, rekli su:”Ovo je ono sto su nam Allah i Njegov poslanik obecali, i Allah i Njegov poslanik su istinu govorili”! I to im je samo ucvrstilo vjerovanje i predanost”. (el-Ahzab, 22)

Na jednom drugom mjestu Allah nam objasnjava da je vrhunac patnje i nevolje ustvari pocetak oslobadjanja. Allah kaze:”I kad bi poslanici gotovo nnadu gubili i pomisljali da ce ih  lascima proglasiti, pomoc nasa bi im dosla, pa bi smo spasili one koje smo Mi htjeli, a kazna nasa ne bi mimoisla zlocince”. (Jusuf, 110).

Allah takodje kaze:”Zar mislite da cete uci u dzennet, a jos niste iskusili ono sto su iskusili oni koji su bili prije vas i nestali? Njih su satirale neimstina i bolest, i toliko su bili potresani da bi i poslanik i oni koji su s njim vjerovali, uzviknuli:”Kada ce vec jednom Allahova pomoc”!? Eto, Allahova pomoc je zaista blizu”! (el-Bekare, 214).

Iz ovih ajeta izvlacimo pouku i  pravilo da odredjeno stanje nece vjecno trajati, da su stvari podlozne promjenama i da se situacije mijenjaju. “Zaista sa teskocom ide i olaksanje, zaista sa teskocom ide i olaksanje”! (el-Insirah, 6).

I sjetite se kad vas je bilo malo, kad ste na Zemlji bili potlaceni. Bojali ste se da vas ljudi ne pohvataju, pa vam je On skloniste dao i svojom pomoci vas pomogao i plijenom vas opskrbio, da biste bili zahvalni”! (el-Enfal, 26).

Rastanak Musaove majke sa svojim djetetom, njegovo bacanje u valove rijeke, strah da ga faraon ne otkrije i ne ubije, nisu trajali vjecito, vec su se postepeno pretvorili u svoje suprotnosti. Musa je vracen svojoj majki. I to nije sve, vec je vracen kao poslanik sa Allahovom podrskom ! » Mi cemo ti ga zasigurno vratiti I poslanikom ga uciniti”! Sta se dogodilo? Vodeni valovi su ustvari bili spas i sigurnost za Musa, a.s, a propast za faraona !!

Kad je Muhammed, s.a.v.s, protjeran morao napustiti Mekku, morao se kriti u pecini Thawr, na putovanju hidzre morao je koristiti neuobicajeni pravac kretanja, poslije osam godina on se ne krije, vec se trijumfalno vraca u Mekku sav ponosan, dok su njegovi neprijatelji ponizeno i u strahu cekali sta ce uciniti s njima, moleci za oprost.

Jusuf, a.s, je iz pakosti bacen u bunar, zatim nadjen pa prodat, potom dospijeva u zatvor, biva dugo godina rastavljen od svojih roditelja, koji o njemu ne znaju nista, na kraju Allah mu daje moc i vlast na Zemlji, zbrinjava svoje roditelje i dize ih na prijesto Egipta. Subhan Allah !

I tako je u zivotu na ovom svijetu. Uvjek su velike licnosti u svome zivotu prvo bile ugnjetavane, progonjene i stavljane na iskusenja, da bi na kraju dozivljavale uspjeh i pobjedu. (WEL AKIBETU LIL MUTTEKIN)! Dakle, ciji pocetak ne bude tezak, tesko da ce mu kraj biti lahak i uspjesan. To je Allahov zakon. Onaj ko nije okusio gorcinu iskusenja i patnji, vec uvjek imao luksuz i lagodan zivot, zamisljajuci da ce uspjeh doci bez da se naruse dunjalucka uzivanja i lagodnost, taj tesko dozivljava uspjeh.

Ponos, snaga i uspjeh dolaze tek poslije iskusenja, straha, patnji i neizvjesnosti.

Allah je obecao da ce one medju vama koji budu vjerovali i dobra djela cinili, sigurno namjesnicima na Zemlji uciniti, kao sto je namjesnicima ucinio one prije njih, i da ce im zasigurno njihovu vjeru ucvrstiti, onu koju im On zeli, i da ce im sigurno strah sigurnoscu zamijeniti, oni ce samo Meni ibadet ciniti i nece druge Meni ravnim smatrati”! (an-Nur, 55).

Ovdje se pod pojmom strah (el-khauf) ne podrazumijeva kukavicluk, vec sve ono cemu su izlozeni od iskusenja, progona, nevolja i neizvjesnosti.

Karun je ugnjetavao, tlacio, proganjao, zatim ono sto mu je Allah dao, on je pripisao sebi i svome trudu i umijecu. On je svojim imetkom, raskosi, sjajem i vlascu fascinirao i zadivio narod, tako da su mu pozavidili na tome. Medjutim, sve to nestaje u jednom momentu:”I Mi smo i njega i njegov dvorac u Zemlju utjerali i niko ga od Allahove kazne nije mogao odbraniti, a ni sam sebi nije mogao pomoci”! (el-Kasas, 81). “A oni koji su ranije  prizeljkivali da su na njegovu mjestu, stadose govoriti:”Zar ne vidite da Allah daje obilje onome od robova svojih kome On hoce, a i da uskracuje ! Da nam Allah nije ukazao svoju milost, i nas bi u Zemlju utjerao. Zar ne vidite da kafiri nikad ne mogu uspjeti”?! (el-Kasas, 82).

A na akhiretu ce biti potpuni preokret i preobrazaj, kada ce se vjernici smijati kafirima, nakon sto su se kafiri na dunjaluku smijali vjernicima ! “A zlocinci su se vjernicima smijali, kad bi pored njih prolazili jedni drugima bi namigivali, a kada bi se porodicama svojim vracali, sale bi zbijali, kada bi ih vidjeli, govorili bi:”Ovi su zaista zalutali”. A oni nisu poslati da se o njima brinu. Danas ce se vjernici kafirima podsmjehivati. Sa divana ce gledati. Zar ce kafiri drukcije biti nagradjeni, nego prema onome kako su postupali”?! (el-Mutaffifin, 29-36).

“AKO VI BUDETE BOLOVALI, PA I ONI BOLUJU KAO STO VI BOLUJETE”!

Kada proučavamo stvarnost  i kada hoćemo gledati u budućnost, moramo biti svjesni još jednog od mnogih kur’anskih pravila. Allah kaze:” AKO VI BUDETE BOLOVALI, PA I ONI BOLUJU KAO STO VI BOLUJETE, a vi jos od Allaha ocekujete ono sto oni ne ocekuju”! (en-Nisa, 104).

Ova pravila se ne mogu primjetiti ako se ajeti uče samo radi bereketa i mehanicki izgovaraju jezikom. Na ovakvim pravilima se grade stavovi i pogledi u buducnost. Na temelju njih se tumace dogadjanja i stvarnost. Oni koji su nemarni i povrsni kad su u pitanju ovakva pravila, cesto su zaprepašteni neocekivanim razvojem dogadjaja. Ocekivaju jedno, a desi se sasvim suprotno!

I nemoguce je formirati ispravan pogled u buducnost i razumijeti realnost, bez temeljnog i studioznog sagledavanja ovih kur’anskih pravila. Kur’an je iznad svake nauke. On je nedostizan. On ustvari sadrzi svaku nauku i usmjerava metode naucnih istrazivanja ka ispravnim rezultatima.

U tome i jeste problem pogresnog razumijevanja danasnje realnosti. Zanemarena su kur’anska pravila, a prihvacena su materijalisticka tumacenja. Nastoji se ici u korak s vremenom, iako se ocito radi o pogresnom pravcu. Povratak kur’anskim pravilima i sagledavanje stvarnosti u tom svijetlu smatra se zaostaloscu i konzervativizmom.

S toga je takvima uvjek u mislima snaga, moc i materijalni napredak drugih. Ne ostaje ni prostora ni vremena za razmisljanje o:” AKO VI BUDETE BOLOVALI, PA I ONI BOLUJU KAO STO VI BOLUJETE”! Zaboravljaju se rijeci:” Oni ce ta sredstva zasigurno potrositi, zatim ce se razocarati i na kraju ce biti pobjedjeni”. (el-Enfal, 36). Zaboravljaju se rijeci:” Tako vam je to. Allah zaista slabi lukavstva kafira”! (el-Enfal, 18) “A spletke i zavjere kafira su zaista bez uspjeha”! (Gafir, 25).”A sta je lukavstvo faraona, osim njegova licna steta”! (Gafir, 37).

… a njihovo spletkarenje je samo bezuspjesna rabota”. (Fatir, 10).

Allah hoce svojim rijecima da istinu potvrdi i kafire u korijenu istrijebi. Da istinu utvrdi i neistinu unisti, makar to mnogoboscima ne bilo po volji”. (el-Enfal, 7-8).

Zaboravljaju se rijeci:” i da ce im sigurno strah sigurnoscu zamijeniti”. Zaboravlaju se rijeci:”Svakog casa On nesto cini”! (er-Rahman, 29). Zaboravljaju se rijeci:“ Mi cemo sigurno pomoci nase poslanike i vjernike u zivotu na ovom svijetu i na dan kad se dignu svjedoci”. (Gafir, 51).

To je Allahovo obecanje, a Allah nece prekrsiti svoje obecanje”! (ar-Rum, 6)

Ako se sve to zaboravi i zanemari, kakva je korist od sejtanskog znanja i naucnih dostignuca, kojih je danasnji svijet prepun, a covjecanstvo pati i postepeno nestaje. Svoje korake na putu cestit rob ucvrscuje tim pravilima. Njima on ozivljava svoje srce i pomocu njih ispravno razumijeva svoju realnost. Ona mu pomazu da ima pun i bistar pogled u svoju buducnost.

Allahu, molimo te da nam das pouzdanje i cvrsto ubjedjenje u tvoje obecanje, cvrstinu i odlucnost na sirati mustekimu. Amin.

1 mišljenje za “Razumijevanje stvarnosti u svijetlu časnoga Kur'ana

  1. Stalna povezanost nase individualne svjesti sa Allahom ( Njegovim Duhom) , znanje ( cvrsta ubjedjenost) da sve polazi od Allaha, da On sve kontrolira i ponovo u red dovodi, da je On izvor svih dobara, da postoji samo jedna snaga ( Allahova), da je samo Allah zivot, spoznaja da je svako zivo bice od Allaha, dovode svjesnog covjeka u stanje smirenosti i blagostanja. u stanje povjerenja i u sebe samog i u zivot, a to sve vodi ka USPJEHU u zivotu.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*