Zaista je primjer Isa-a kod Allaha kao primjer Adema

ISA i ADEM

Odgovarajući onima koji Isa,a.s,  pripisuju svojstva i osobine od kojih je on čist, Allah ih upućuje na 59. ajet sure Alu Imran u kojem ističe činjenicu da je Isa kod Allaha kao i Adem, nudeći im ne samo dokaze već i fenomene koji insana zdravog razuma neminovno vode na sedždu.

Allah u Kur’anu kaže:

(إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آَدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ) [آل عمران: 59].

Zaista je primjer Isa-a kod Allaha kao primjer Adema, stvorio ga je od zemljane prašine, a zatim mu rekao „budi i on bi“. (Alu Imran 59 ajet).

U ovom ajetu riječ primjer se spominje 2 puta. Poslanik I’sa se može uporediti sa poslanikom Ademom u nekoliko aspekata.

Oba su stvorena bez oca, oba su poslanici i oba u pogledu nastanka /stvaranja predstavljaju mu’džizu (nadnaravno djelo). Način njihova nastanka se razlikuje od nastanka čitavog čovječanstva. U Kur’anu postoje još neke sličnosti između ova dva poslanika.

Ako se bavimo pojmom I’sa u Kur’anu, vidjećemo da je spomenut 25 puta. Isti je slučaj sa pojmom Adem. I on je spomenut 25 puta!

Međutim, ovo nije sve. Naš Resul opisujući Kur’an kaže:“Njegovi fenomeni ne prestaju“! Dakle, kur’anski fenomeni će se uvijek pojavljivati. Ono što su do danas otkrili mufessiri i istraživači samo je kap u tom velikom moru koje nema granica.

Nadnaravnost u slučaju broja sedam

Imena dvojice poslanika I’sa-a i Adema zajedno se spominju samo u ovom ajetu:“ Zaista je primjer Isa-a kod Allaha kao primjer Adema“. Ako u originalnom kur’anskom tekstu izbrojimo riječi ovog dijela ajeta vidjećemo da ih je sedam, to izgleda ovako:

إِنَّ    مَثَلَ   عِيسَى    عِنْدَ    اللَّهِ    كَمَثَلِ   آَدَمَ

1     2      3       4      5      6     7

Allah u ovome ajetu govori o mu’džizi stvaranja, pa je to stvaranje opisao u SEDAM riječi, želeći nam ukazati na činjenicu da je stvoritelj I’sa-a i Adema i stvoritelj SEDAM nebesa!

 Ovdje je dakle, naglašena sličnost između Isa i Adema, koji su oba spomenuti po 25 puta u Kur’anu. Ponovimo još jednom broj riječi u predmetnom ajetu je SEDAM.

Ako napravimo pregled ajeta u kojima je spomenut ADEM, bez obzira odnosi li se to na samog ADEMA ili na BENU ADEM (Ademovo potomstvo), to će, prema redoslijedu mushafa, izgledati ovako:

  1.  وَعَلَّمَ آَدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا

2- قَالَ يَا آَدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ

3- وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ

4- وَقُلْنَا يَا آَدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ

5- فَتَلَقَّى آَدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ

6- إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آَدَمَ

7- إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آَدَمَ

8- وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آَدَمَ بِالْحَقِّ

9- ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ

10- وَيَا آَدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ

11- يَا بَنِي آَدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا

12- يَا بَنِي آَدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ

13- يَا بَنِي آَدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ

14- يَا بَنِي آَدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ

15- وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آَدَمَ

16- وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ

17- وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آَدَمَ

18- وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ

19- مِنْ ذُرِّيَّةِ آَدَمَ

20- وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَى آَدَمَ

21- وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ

22- فَقُلْنَا يَا آَدَمُ إِنَّ هَذَا عَدُوٌّ لَكَ

23- فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آَدَمُ

24- وَعَصَى آَدَمُ رَبَّهُ فَغَوَى

25- يَا بَنِي آَدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ

Naravno, primjetićemo da je naš predmetni ajet broj SEDAM!

Sad da napravimo pregled ajeta u kojima se, prema redoslijedu mushafa, spominje I’sa. Njih je, kako smo rekli, takođe 25, s tim što ćemo obratiti pažnju na ajet broj SEDAM u tom redoslijedu. Evo kako to izgleda:

  1. وَآَتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ

2- وَمَا أُوتِيَ مُوسَى وَعِيسَى

3- وَآَتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ

4- اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ

5- فَلَمَّا أَحَسَّ عِيسَى مِنْهُمُ الْكُفْرَ

6- يَا عِيسَى إِنِّي مُتَوَفِّيكَ

7- إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آَدَمَ

8- وَمَا أُوتِيَ مُوسَى وَعِيسَى

9- وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ

10- وَعِيسَى وَأَيُّوبَ وَيُونُسَ

11- إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللَّهِ

12- وَقَفَّيْنَا عَلَى آَثَارِهِمْ بِعِيسَى

13- عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ

14- إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى

15- إِذْ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ يَا عِيسَى

16- قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ

17- وَإِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى

18- وَزَكَرِيَّا وَيَحْيَى وَعِيسَى

19- ذَلِكَ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ

20- وَمُوسَى وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ

21- إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَى وَعِيسَى

22- وَلَمَّا جَاءَ عِيسَى بِالْبَيِّنَاتِ

23- وَقَفَّيْنَا بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ

24- وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ

25- كَمَا قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ

Dakle, u pregledu ajeta prema redoslijedu mushafa u kojima se spominje I’SA i ajeta u kojima se spominje ADEM, stvar je ista. Naš predmetni ajet je u oba slučaja na SEDMOM  mjestu!

Fenomen harfova

Ova skladnost i podudarnost se ne odnosi samo na riječi i pojmove, već i na same harfove.  Ovaj sklad, preciznost i snaga izraza djeluje zapanjujuće na ljudski razum. Nekoga zbunjuje, a nekome povećava iman /ubjeđenje.

Pogledajmo dva izraza u kojima je spomenuta riječ(مَثَل) , (مَثَلَ عِيسَى), (كَمَثَلِ آَدَمَ).. Svaki od ova dva izraza imaju po SEDAM harfova! Zašto? Allah, Stvoritelj Isa-a i Adema i Autor Kur’ana nam želi (po)kazati da je ISA kod Allaha kao ADEM!

Da vidimo kako to izgleda kad napravimo pregled harfova u izrazu  (مَثَلَ عِيسَى):

م   ث   ل          ع   ي   س   ى

1  2   3          4   5   6     7

Isto tako i u drugom izrazu vezano za ADEMA (كَمَثَلِ آَدَمَ):

ك  م  ث  ل       ا   د   م

1 2  3  4      5  6  7

Ali ni to nije sve! Kur’an je nepresušan izvor fenomena, nadnaravnosti, preciznosti i sklada.    Izraz  (مَثَلَ عِيسَى)se sastoji od SEDAM harfova, (كَمَثَلِ آَدَمَ) isto tako SEDAM harfova, a izraz koji se nalazi između ta dva izraza (عِنْدَ اللَّهِ), naravno u skladu je s njima-SEDAM harfova! Subhan Allah! Nekoga ovo vodi na sedždu, nekoga zapanjuje i zbunjuje, a za nekoga je to slučajnost.

Ovaj sklad i ova preciznost je izraz savršenstva, svemoći i mudrosti Onoga koji je stvorio nebesa i Zemlju, koji je stvorio insana bez oca (muška) rekavši (كُنْ فَيَكُونُ)!Zato je ovaj izraz došao na kraju ajeta da objasni prethodno! Ali da i ovdje prebrojimo harfove (كُنْ فَيَكُونُ), kako bi i tu došao sklad do izražaja. I u ovom izrazu je SEDAM harfova!

Da vidimo malo izraz koji u ajetu stoji prije izraza (كُنْ فَيَكُونُ), a to je izraz (ثُمَّ قَالَ لَهُ). Ako brojimo harfove, vidimo da ih ima SEDAM! Allahu ekber!

Ali kur’anski fenomeni su nezbrojivi i nesagledivi. Da se još bavimo pojmovima i nenadmašnim kur’anskim skladom i preciznošću.

Pojam I’SA u sebi ima ČETIRI harfa, a pojam ADEM TRI. ČETIRI plus TRI jednako je SEDAM!

Dio ajeta koji govori o tome da je primjer I’SA-a kod Allaha kao primjer ADEMA, ima SEDAM riječi u sebi: (إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آَدَمَ)!

Dakle,

Broj harfova u (مَثَلَ عِيسَى) SEDAM.

Broj harfova u (عِنْدَ اللَّهِ) SEDAM.

Broj harfova u (كَمَثَلِ آَدَمَ) SEDAM.

Broj harfova u (ثُمَّ قَالَ لَهُ) SEDAM.

Broj harfova u (كُنْ فَيَكُونُ) SEDAM.

Broj harfova u (عيسى) i (آدم (4 plus 3) SEDAM.

Broj harfova u (مَثَلَ) i (كَمَثَلِ) (3 plus 4) SEDAM.

A gdje se ovaj ajet nalazi Kur’anu? To je 59.ajet u suri (آل عمران), a ako izbrojimo harfove u nazivu ave sure, njih je SEDAM (2 plus 5)!

Prva riječ ovog ajeta (إِنَّ), ima 2 harfa, a posljednja riječ (فَيَكُونُ) ima 5 harfova i ako ih saberemo eto ich SEDAM!

Obzirom da je Allah Adema stvorio od (تراب) (zemljane prašine), riječ (آدم) (Adem) ima, rekli smo, 3 harfa, broj harfova u riječi (تراب) je 4, a zbir harfova iz te dvije riječi je (3 plus 4) SEDAM.

Riječ (آدم) od 3 harfa i u kombinaciji sa riječi (خَلَقَهُ) (stvorio ga je) koja ima 4 harfa, takođe daje zbir od SEDAM. Kakva povezanost i sklad!

Allah je prilikom stvaranja ADEMA rekao كُنْ فَيَكُونُ . Pojam Allah u sebi ima 4 harfa, a pojam (قال) 3, što u zbiru iznosi SEDAM.

(إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آَدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ)

Brojčani sklad vezan za ADEMA

Adem je Kur’anu spomenut 25 puta, neki od ovih ajeta su objavljeni u Mekki, a neki u Medini ito u različitim okolnostima i vremenskim periodima, što jasno govori da bi to bilo nemoguće poredati i precizno uskladiti.

Dakle, Adem je spomenut 25 puta i to kroz sljedeće forme:

1. Ajeti u kojima se Allah obraća melekima da učine Ademu sedždu, a tih ajeta ima 5:

5-    وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَى

2- ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ

3- وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ قَالَ أَأَسْجُدُ لِمَنْ خَلَقْتَ طِينًا

4- وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ

5- وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآَدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَى

2. Ajeti u kojima se Allah obraća Ademu. Takvih ajeta je 5 i u 4 od njih se Allah obraća Ademu direktno      (يا آدم), dok se u petom ajetu Ademu obraća Iblis, pokušavajući ga zavesti:

5-    قَالَ يَا آَدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ

2- وَقُلْنَا يَا آَدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ

3- وَيَا آَدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلَا مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا

4- فَقُلْنَا يَا آَدَمُ إِنَّ هَذَا عَدُوٌّ لَكَ وَلِزَوْجِكَ

5- قَالَ يَا آَدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَا يَبْلَى

3. Ajeti u kojima se obraća Ademovim sinovima (يا بني آدم) i tih ajeta ima takođe 5, a oni su:

5-    يَا بَنِي آَدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآَتِكُمْ وَرِيشًا

2- يَا بَنِي آَدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ

3- يَا بَنِي آَدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ

4- يَا بَنِي آَدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آَيَاتِي

5- أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آَدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ

4. Ajeti koji govore o Ademu. I njih je 5, s tim da u prva 4 ajeta Allah poučava Adema, a u petom Adem griješi:

5-    وَعَلَّمَ آَدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا

2- فَتَلَقَّى آَدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ

3- إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آَدَمَ وَنُوحًا

4- وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَى آَدَمَ مِنْ قَبْلُ

5- وَعَصَى آَدَمُ رَبَّهُ فَغَوَى

5.. Ajeti koji govore o sinovima Adema, tj. o čovjeku uopšte, a tih je ajeta isto 5:

5-     إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آَدَمَ

2- وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آَدَمَ بِالْحَقِّ

3- وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آَدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ

4- وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آَدَمَ

5- مِنْ ذُرِّيَّةِ آَدَمَ وَمِمَّنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ

Primjetićemo da Allah ovdje govori o I’SA, a.s, a on spada u بني آدم ,(potomke Adema), zatim govori o Ademova dva sina Kabilu i Habilu, zatim o ljudskoj lozi uopšte.

Dakle, 25 ajeta u kojima se spominje ime Adema, raspoređeni su tako da ih je svugdej po 5, ito:

–          5 ajeta u kojima se Allah obraća melekima,

–          5 ajeta u kojima se Allah obraća Ademu,

–          5 ajeta u kojima se Allah obraća Ademovome potomstvu

–          5 ajeta u kojima Allah govori o Ademu

–          5 ajeta u kojima Allah govori o Ademovu potomstvu

Ukupno 25!

Nakon svega ostaje nam da se pokorimo ajetu koji kaže:“Reci, zahvalnost pripada Allahu, On će vam pokaz(iv)ati svoje ajete pa ćete ih (sa)zna(va)ti, a tvoj Gospodar prati ono što vi radite“! (an-Naml 93 ajet).

Sa arapskog preveo i priredio: Hamza Subašić

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*