Posebnosti namaza

  1. Prvi propisani ibadet za vrijeme mi'radža ito bez posrednika. Direktna utjeha i način prevazilaženja iskušenja i prepreka u životu.
  2. Posljednji vasijjet Poslanika ummetu prije smrti:“Namaz umete, namaz i oni koji ovise od vas“!
  3. To je ono o čemu je Isa, a.s, još iz kolijevke progovorio:“Ja sam Allahov rob, dao mi je knjigu, učinio me vjerovjesnikom, zadužio me namazom sve dok sam živ...“.
  4. Namaz je zadnje čega će nestati od našega dina!
  5. Namaz je poseban po mjestu i ambijentu propisivanja. Propisan je na nebesima i došao je kao hedijja stanovnicima Zemlje. Prvobitno je bilo propisano pedest namaza u danu! Broj namaza je smanjen na pet, a nagrada ostala nepromijenjena –  kao za pedeset!
  6. Namaz odvraća od razvrata i ružnih djela. Ima li namaz uticaja u našem svakodnevom životu? Šta se dešava između namaskih vaktova?! Budimo otvoreni i iskreni sa sobom!
  7. Namaz oslobađa insana od negativne energije. Stres, depresija, strah, nemir.
  8. Kroz namaz insan postiže duševni mir i staloženost. (Poslanik bi govorio:“ Odmori nas namazom Bilale“!. „Kad bi Poslanik imao kakav problem, neko iznenađenje ili brigu, stao bi na namaz“.
  9. Namaz je preventiva od raznih duševnih i organskih bolesti i uspješna metoda liječenja od istih. „Salli fe ines-salate šafiun leke“ (Obavljaj namaz, jer namaz je za tebe lijek)!
  10. Duševno čišćenje.  Svako domaćinstvo ima mašinu za veš, suđe, usisivač, četke, sredstva. Šamponi… Čuda. To je način za otklanjanje fizičke nečistoće, a čime očistiti dušu?! Poslanik je spomenuo primjer rijeke koja protiče pored kuće, na kojoj se neko čisti pet puta na dan, što je uloga pet vakti namaza.
  11. U namazu je sdržano svih pet stubova islama. Šehadet (ezan i ikamet), post, zekat, hadž.
  12. Ta dužnost nikad ne spada sa insana, jer mu je to potreba. S toga postoje olakšice za obavljanje namaza u raznim prigodama.
  13. Namaz karakteriše popratni izraz ikamet (we akimus-salate) Uspostavljajte namaz i izvršavajte ga u potpunosti! S toga je Allahova prijetnja za neozbiljno shvatanje namaza:“ Fe vejlun lil musallin“ (Teško klanjačima koji su nemarni u i prema namazu)! Odnos munafika prema namazu je:“Ve iza kamu iles-salati kamu kusala (kad idu na namaz, ustaju lijeno) ..juraune-nase.(varaju ljude)…vela jezkurunallhe illa kalila (vrlo malo Allaha spominju)!
  14. Namaz je stub vjere, a ne rutinsko mehanički pokreti. O tome Allah kaže u Kur'anu:“Fe khalefe min ba'dihim khalfun ada'us-salate wet-tebe'uš-šehevat (Poslije njih (čestitih generacija) dodjoše generacije koje upropastiše namaz, a počeše slijediti nagone i strasti)! Vidjevši jednog čovjeka kako površno i neozbiljno  obavlja namaz, Poslanik ga je nekoliko puta vraćao govoreći mu:„Vrati se i obavi namaz, jer ga nisi obavio“!
  15. To je prvo za što će insan biti pitan na sudnjemu danu.
  16. Napuštanje namaza izvodi iz vjere. „Men terekes-salate fekd kefere“ (Ko ostavi namaz, postaje kafir)!
  17. Šta vas je dovelo u SEKAR“, biti će pitani neklanjači, pa će odgovoriti „Lem neku minel musallin“ (Nismo obavljali namaz)!
  18. „Promjena kretanja“ ( namaz čine sve sami pokreti i duhovni i tjelesni) u svakodnevnom životu. Meditacija, razne vježbe, koncetracija, sigurnost.

Braćo i sestre, uredimo svoj namaz onako kako će s njim Allah biti zadovoljan, kako ćemo biti sretni i zadovoljni i na ovom i na buduće svijetu.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*