Šta možemo naučiti u namazu

Ako želimo promjenu stanja i Allahovu pomoć, promjenimo svoj odnos prema namazu!

  1. Namaz i pripreme za svaki posao. Čistoća, (fizička i duhovna), abdest, odjeća, vrijeme i pravac. Priprema za svaki posao u žvotu. Sposobnost i odgovornost. Rezultat je u Allahovoj ruci.
  2. Namaz i kontakt sa Stvoriteljem. Izvor snage, ponosa, dostojanstva, sigurnosti. Huzejfe:“Kad bi Poslanik trebao riješiti neku ozbiljnu stvar, obavio bi namaz“!Namaz je važan pri donošenju odluka. Allah zna, mi ne znamo. Namaz na sprječava zla.
  3. Namaz postiče na činjenje khajra. Abu Hurejre za Poslanika:“Kad bi ljudi znali kakve su vrijednosti ezana i prvog saffa, gurali bi se da postignu te vrijednosti. Kad bi znali vrijednosti jacije i sabaha dolazili bi na njih makar puzeći“! (al-Bukhari). Poraniti, saslušati ezan i zauzeti mjesto u prvom saffu je znak ambicioznosti. „Allah voli velike ambicije, a prezire prizemnost i letargiju“.
  4. Namaz nas uči jedinstvu, a odvraća od raskola i razjedinjenosti. Allah, Kur'an, kibla, vrijeme, imam… Namaz u džematu vrijedniji od pojedinačnoga 27 puta. Mesdžid je institucija i u njoj se obavlja zajednički, fard namaz. Nije Poslanik odobravao namaz po kućama. Sistem, a ne mesdžidu-dirar. „Svi se čvrsto Allahova užeta držite i ne razjedinjujte se“!
  5. Namaz nas uči da popunjavamo praznine i nedostatke. „Uspostavljajte saffove, jer kad uspostavljate saffove vi ste poput saffova meleka! Sastavite ramena, popunite praznine, ne ostavljajte praznine šejtanu. Ko sastavi i uveže saff, Allah će njega sastaviti i uvezati“! U stvarnosti ne smije biti praznina među vjernicima. Sjetimo se praznine u bici na Uhudu koju su ostavili strijelci Khalid b. al-Walidu. Uslijedio je poraz!
  6. Namaz nas uči dostojanstvu, disciplini i lijepom edebu. Stajanje pred Allahom, ruku po ruci ito desna po lijevoj, pogled skrušen, srce ponizno tijelo pod kontrolom, sve to donosi, dostojanstvo, stabilnost i edeb. Allah kaže:“Koristite ukrase pri svakom ulasku u mesdžid! Ukrašavajte mesdžide. Mesdžid je lijep, Allahova kuća, zato zahtijeva lijep namaz, lijepu riječ, lijep pogled, lijep i iskren osmijeh. Allah je lijep i voli sve što je lijepo! Sve je stvorio lijepim! Od nas hoće da smo lijepi. Musliman i muslimanka moraju biti lijepi, moraju mirisati.
  7. Namaza nas uči ispravnoj selekciji prioriteta.“Kad bude uspostavljen fard namaz, onda nema drugog namaza“! Prioriteti u svakodnevnom životu moraju biti pametno poredani.
  8. Namaza nas uči preciznosti. Svaki namaz ima svoj vakat. Kad nastupi vakat, oglasi se muezin riječima „Allah je najveći“! Poslanik kaže:“Imam je tu da se slijedi, pa ne radite nešto suprotno i po svom nahođenju. Kada učini ruku’ i vi ga učinite, kad kaže „semi Allahu limen hamideh“, recite „Rabbena lekel hamdu“, kad učini sedždu učinite je i vi, kad obavlja namaz sjedeći i vi ga obavljajte sjedeći, uspostavite i zbijte saff u namazu, jer od lijepog saffa zavisi ljepota namaza“! Nije dozvoljeno preticati imama niti zaostajati za njim u namazu! Što ne znamo kad je lejletul kadr? Zbog svađe i nesloge dvojice muslimana. Kad imam pogriješi u učenju, šta će uraditi musallija?! Ispravit će ga i doprinjeti preciznosti i potpunosti namaza! Sloboda, saradnja, svi doprinose. Imam može pogriješiti, ali se zna kako se ispravlja. Može ga čak ispraviti i žena, ali ne glasom, već pljeskom ruke o ruku!
  9. Namaz i jedinstvo cilja. Svi muslimani obavljaju namaz pred jednim Gospodarom, u jednom pravcu, sa istim nijjetom. Takva im mora biti i stvarnost. „Džine i insane sam stvorio isključivo da čine ibadet“! Ibadet, a ne prestiž, položaj, ugled, lagodan život, interes  itd.
  10. Namaz nas uči vrijednosti vremena i njegova maksimalnog i ispravnog korištenja. Namaz ima svoj početak i kraj! Kad je potrebna maksimalna koncentracija, (fard),a kad insan može biti opušteniji (zikr i tesbih)?! „We iza re'ew tidžareten o lehven infeddu ilejha we terekuke kaimen…“! Šta je to radio Poslanik, pa je ostao „kaimen“!? Dan ima svoj početak i kraj, noć takođe, život ima svoj početak i kraj! Kako nam izgledaju dani i noći, djetinjstvo, mladost, starost i kraj?!
  11. Namaz nas opominje i potsjeća na smrt. Namaz započnemo stojeći, pa se onda pregibamo, spuštamo na zemlju, približavamo zemljanoj prašini, gdje će se smjestiti tijelo, a osloboditi duša. Sa prvim znacima punoljetstva postajemo šeriatski obveznici, zatim mladost, obavljamo propise u cjelosti, a kad postanemo nesposobni, nastaju olakšice i privilegije. Na kraju nismo više u stanju tijelom, već jezikom, srcem, mislima, a zatim prestane i to. Nastanjujemo kabur i čekamo! Imamo li odgovore za kaburski ispit?!
  12. Namaz nam treba, a bivamo nagrađeni za njega. Prvobitno nam je bilo propisano 50 namaza u jednom danu, pa je smanjeno na 5, a nagrada ostala za 50!
  13. „A ko zanemari Moj zikr (kontakt samnom), imat će zaista tegoban život, a na sudnjem danu bit će proživljen slijepim“! „Na dan kad se noga otkrije i budu pozvani na sedždu, a ne budu mogli! Pogleda ukočenih bit će poniženi, a bili su pozivani na sedždu dok su bili zdravi“!
  14. “Onog momenta kad je namaz izgubio svoju vrijednost u našim srcima i životima, izgubili smo ponos, čast i dostojanstvo, dunjaluk nam je postao tijesan, a dušmani su se počeli otimati oko nas poput krvoločnih zvijeri”!

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

*